Regimul mediteranean
Informatii utile despre un stil de viata sanatos.
Studiul realizat in cadrul universitatii din Maastricht, a inclus peste 120.000 de persoane in varsta. Acest studiu a relevat urmatorul fapt:
dieta mediteraneana prelungeste viata cu pana la 15 ani daca este combinata cu exercitii fizice, si se evita fumatul. Efectul este cel mai vizibil in cazul femeilor, care pot trai cu pana la 15 ani in plus, pe cand barbatii daca urmeaza acelasi tip de regim traiesc cu
opt ani in plus decat cei care nu urmeaza un mod de viata similar.
Aceste rezultate s-ar datora faptului ca persoanele care au un regim alimentar mediteranean, nu fumeaza, isi mentin greutatea si fac sport reduc drastic riscul de aparitie a unor boli cronice care duc la decesul prematur.
Regimul mediteranean se bazazeaza pe urmatoarele alimente:
fructele şi legumele, uleiul de masline si pestele; fructele si legumele sunt consumate in cantitaţi mari la fiecare masa; 40%-45% din aportul caloric zilnic provin din
fructe, rosii, ardei gras, dovlecei, morcovi, ceapa, ciuperci, vinete, anginare, sparangel, spanac etc.
De asemenea,
painea si pastele din faina integrala,
leguminoasele (linte, naut, fasole rosie sau albă), ocupa un loc important in cadrul acestui regim.
Toate aceste
alimente asigura necesarul de vitamine, minerale si fibre al organismului,
prevenind in acest fel
bolile cardiovasculare si cancerul.
Grasimile bune din
peste, nuci, migdale, ulei de masline, sunt surse de acizi
omega 3, ce protejeaza inima şi creierul; de asemenea si
proteinele din regimul mediteranean sunt valoroase, pentru ca provin din
lactate proaspete şi peste.